Listicka  Web Design, SEO, přístupnost, pouľitelnost | Abarin.cz Dračí Doupě online | Japanova homepage |
Vyhledávání
 
Novinky

24.06.2005: Diskuse!
Nezapomeňte využít našeho diskusního fóra!

Základní techniky při tvorbě pixelartu
Vydáno dne 13. 02. 2004 (4288 přečtení)

Dnes se podíváme na úplné základy pixelartu. Trocha teorie, trocha základního používání PhotoShopu.

Nebudu dál zdržovat a rovnou k praxi. Pusťte PhotoShop a založte nový dokument (Ctrl+N) na rozměrech nezáleží, třeba 300 x 300 pixelů. Nastavte si zoom na 600%. Váš dokument by měl nyní vypadat takto:

Nyní trochu teorie. Budeme se zabývat izometrickým pixelartem, to znamená že pohled na předměty bude izometrický. Izometrický pohled, na rozdíl například od perspektivního nedefinuje zužování předmětů v závislosti na vzdálenostech.

Takto vypadá základní čára v pixealrtu. Její úhel k spodní (vodorovné) hraně je 30° a kreslí se způsobem dvou pixelů odsazených o jeden pixel od dvou pixelů předcházejících. Jak taková čára vzniká v 800% je vidět na tomto obrázku.

Kdybych chtěl nyní nakreslit základní kostku, musím se rozhodnout, jak bude vypadat roh. Jsou dvě možnosti jak nakreslit roh v izometrickém pixelartu. Obě metody jsou krásně vidět na dalším 800% obrázku.

Zdánlivě pro nás nehraje ani jeden z rohů žádnou roli. To se ovšem změní pokud do obrazu vstoupí třetí rozměr. Přidáme rovnou čáru, která bude představovat přední hranu. Nyní se teprve zvýrazní rozdíl mezi oběma variantami. Není rozdíl v dalších technikách, záleží čistě na vašem cítění, kterou metodu si vyberete, která se vám líbí víc, já přeskakuji mezi oběma i když častěji používám metodu první (roh má tři rovné pixely a svislice se napojuje na prostřední).

V dalším kroku vytvořím (už pouze v té první metodě rohů) horní hrany. Jsou naprosto stejné jako spodní a proto tento krok nezaslouží žádné další popisování.

Zadní hrany budou de facto zrcadlem těch předních.

A zbývají rohy.

Tak a naše první krychle je na světě. Všechno jsme kreslili do jedné vrstvy (pozadí je v druhé vrstvě, pokud neumíte vytvořit pozadí – souvislou barevnou plochu – tak je to ikonka plechovky s barvou, kterou aplikujte na novou prázdnou vrstvu).
Aby naše krychle dostala správnou plasticitu vybereme si nějakou barvu a celou jí vybarvíme. Nezapomeňte na stínování a zvolte si „odkud svítí světlo“ a vybarvěte jednotlivé plochy jinými odstíny. Aby barva vynikla přebarvil jsem (opět plechovkou) pozadí na šedivé.

Někdy se dělá, že pro zvýraznění, nebo lépe řečeno pro znevýraznění (:_D) se vnitřní (neokrajové) hrany předmětu vykreslí pomocí bílé, či jiné velmi světlé, barvy.
V horním rohu vidíte tuto krychličku při měřítku 100%.

Jako doplněk dnešní lekce, jsem připravil .psd soubor ke stažení (5,7kB). Obsahuje několik přehledně pojmenovaných vrstev, přesně podle postupu který jsem popisoval v dnešním tutoriálu.



Související články:
Základní 2D obrazce a čáry (14.03.2004)

( Celý článek! | Autor: Mirek Japan Kobl | Počet komentářů: 7 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

Vytvořeno na základě phpRS redakčního systému.
Na této stránce pouľité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami přísluąných vlastníků.